29
מאי

קונים דירה חדשה מקבלן? לא בלי ליווי של מעצבת פנים

לאחר ששברתם את תכניות החיסכון וקיבלתם משכנתה מהבנק, הגיע הרגע – קבלת המפתח לדירה חדשה מקבלן. רגע מרגש ללא ספק, שטומן בחובו גם מחשבות על רעיונות שצברתם במהלך השנים למראה של בית החלומות שלכם. לאחר שקיבלתם את הדירה תוכלו להתחיל ולממש רעיונות אלו, ולנסות ולהפוך את דירתכם החדשה לבית חלומותיכם. אולם, חלומות לחוד ומציאות לחוד. רבים עושים טעות זו, ומחכים לרגע קבלת הדירה בשביל להתחיל בעיצובה. הדירה שרכשתם מתוכננת ומעוצבת על פי תבנית בסיסית של הקבלן, כזו שתתאים למירב הרוכשים, ללא כל התאמה אישית. מהלך הגיוני מצד הקבלן כמובן, שכן היצע הדירות ועיצובן חייב להתאים לאוכלוסייה גדולה ככל הניתן. אולם, כאשר תהליך העיצוב יתחיל רק לאחר קבלת המפתח, תאלצו להוציא סכומים מיותרים נוספים על שינויים מבניים בבניה שנעשתה זה לא מכבר – שינויים בנקודות החשמל, אינסטלציה, חלוקה פנימית של חדרי הבית וכדומה. מעבר לעלויות נוספות אלו, גם המעבר לדירה החדשה יתעכב, כלומר העמסה של עלויות נוספות כגון שכירות, קנסות על עיכוב בפינוי דירתכם הישנה וכדומה.

המהלך הנכון בקנית דירה חדשה מקבלן, וזאת באם אתם מעוניינים לבצע שינויים בעיצוב הדירה, הוא להיעזר במעצבת פנים בזמן קרוב ככל שניתן לחתימת חוזה הרכישה עם הקבלן, כדי שניתן יהיה להגיש לקבלן תכניות ביצוע (בניה, חשמל, אינסטלציה וכדומה) עוד לפני שהחלה בנית הקומה בה נמצאת דירתכם. כך, לא יהיה צורך בשבירת קירות לשם חלוקה פנימית שונה או בהזזת נקודות חשמל, אינסטלציה, מיזוג וכדומה, מה שיוביל לחיסכון עצום בעלויות כמו גם לשמירה על רצף הבניה וכמובן ימנע עיכובים בקבלת המפתח.

עיצוב פנים מתחיל במבנה הפיזי ובתשתיות הבית, אולם אלו נגזרים מצרכי ומרצונות הדיירים, כאשר יש לקחת בחשבון התרחבות עתידית של התא המשפחתי או לחילופין הצטמצמותו (עזיבת הגוזלים), צרכי אחסון מיוחדים, העדפות אישיות וכדומה. יש לקחת בחשבון משתנים אלו ורבים נוספים, וללא עזרה של מעצבת פנים מקצועית ובעלת ניסיון – רבים ממשתנים אלו ישכחו, וגם אם לא – יישומם לא יהיה אידיאלי. ואם הזכרנו את יישום הצרכים, יש לזכור שהמימוש בשטח יצריך במקרים רבים שינויים בתשתיות הבית כגון שבירת קירות, שינוי בנקודות צנרת, חשמל וכדומה – שינויים בהם אין מקום לטעויות, שכן כל טעות שכזו גוררת טעויות נוספות ועלויות נוספות. יש המנסים להתחיל ולעצב את הדירה לאחר קבלת המפתח בשלבים – כל חדר בנפרד, ומתקדמים לאט לאט בתהליך העיצוב, אולם התוצאה הסופית ברבים מהמקרים הינה עיצוב טלאים, ללא קו מחבר – לא מבחינה עיצובית ולא מבחינה פונקציונלית. עלות תיקון שגיאות שכאלו גבוהה ביותר – הן מבחינה כספית והן מבחינת איכות החיים. תכנון מוקדם בשיתוף מעצבת פנים מנוסה תאפשר לראות בהדמיה תלת ממדית ממוחשבת את מראה הבית בסוף התהליך, ולבצע שינויים, שוב ושוב, עד לקבלת המראה המושלם – במחשב בלבד! רק לאחר מכן יתבצע "פירוק" ההדמיה לתוכניות עבודה לקבלן, תכניות מדויקות שיאפשרו לו להפוך את התכנון למציאות – בעלות הנמוכה ביותר ובמהירות הרבה ביותר, כל זאת תוך פיקוח ובדיקה רציפה.

לסיכום, סוף מעשה במחשבה תחילה – כמו כל אספקט אחר בחיים, גם בקנית דירה חדשה מקבלן – תכנון מראש יביא לתוצאות טובות הרבה יותר, בעלות נמוכה יותר ובמהירות רבה יותר.